Eerste dagen in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Denise Koopmans - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Denise Koopmans - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 September 2014 | Canada, Vancouver

De taxi deel ik met 3 anderen UBC-gangers. Ze gaan wel naar een andere residence. Als ik tegen de taxichaffeur zeg dat ik wel loop vanaf hun residence verklaart hij me voor gek. Dat is wel heel ver lopen volgens hem en hij zet me gewoon af voor de deur van mijn residence. Wat dus echt superlief is!
Binnen ga ik in de rij staan van de check in met mijn paspoort in mijn hand. Ik moet checken of mijn gegevens kloppen en krijg een envelop en mijn sleutels in mijn handen gedrukt. Op naar mijn kamer!
Ik ben de eerste die daar aankomt. Het is een ruime hal waar alle 6 de kamers aan grenzen, evenals de woonkamer en de badkamer. Mijn kamer is niet zo groot als thuis maar zeker groot genoeg voor de tijd die ik er in zal doorbrengen. (wanneer ik ga slapen).
De eerste kamergenoot die ik ontmoet is Natalie uit Kenya. Ze heeft al een jaar in Canada gestudeerd, maar dan in de zusterlokatie Okanagen. Ik kan het erg goed met haar vinden en samen gaan we de stad in om wat te lunchen. Ook zoeken we uit waar we het beste boodschappen kunnen doen. Dit is een heel eind lopen, maar het weer is gelukkig goed.
De volgende dag ben ik al erg vroeg wakker. Ik zou eerst met een paar huisgenoten naar de Walmart gaan, maar dat verplaatsen we naar de volgende dag omdat dan de laatste huisgenoot arriveert. Deze ochtend doe ik niet erg veel. Na de lunch ben ik een rondje gaan wandelen over het campus. Mijn eerste indruk was niet erg bijzonder. Ik had nog niet dat mooie campus gezien waar iedereen het over had en was niet erg onder de indruk. Dit veranderde drastisch na mijn wandeling. Het campus is echt schitterend! Er zijn veel verschillende gebouwen, van oud naar gloednieuw en van verwaarloosd naar net opgeknapt. Elk gebouw heeft zijn eigen schoonheid. Ook de natuur is erg mooi met de vele parkjes en lanen. Tijdens mijn wandeling kwam ik het eerste wildleven tegen van Vancouver, wasberen! Ik wilde een foto maken, maar raakte de eerste dassen snel kwijt. Erna kwam een manke das die ik goed op de foto kon zetten, deze bleef me alleen vrij strak aankijken, dus ik ben na de foto snel weer doorgelopen. 's Avonds eet ik pizza en vind ik dat ik een avondje uit moet gaan en wat meer mensen moet leren kennen. Op facebook zie ik dat een paar mensen van plan zijn om naar een AMS beachfeestje te gaan (gewoon op campus). Ik ga met ze mee. Het feest was erg rustig aan het begin, maar werd wel wat drukker waardoor ik mijn groepje een beetje kwijtraakte. Omdat ik in mijn eentje dansen een beetje gek vond ben ik niet al te laat naar huis gegaan. Helaas, geen groot succes, maar toch geprobeerd.
De volgende dag is de ochtend weer rustig. Ik ben van plan om met 2 huisgenoten en een vriendin van hun naar de Walmart te gaan. Dit zijn Julia uit China en Asuko uit Japan. We wachten eerst tot mijn laatste huisgenootje arriveert. Dit is Joanne uit Canada. Een ander huisgenoot Esther, ook uit Canada, was al eerder gearriveerd. De tocht naar de Walmart duurt ruim een uur en we krijgen het nog voor elkaar om het enorme gebouw van de Walmart in eerste instantie niet te kunnen vinden. Eenmaal bij de Walmart slagen we goed. Ik heb eindelijk mijn beddengoed en we hebben voldoende spullen voor in de keuken. De terugweg loopt gelukkig soepel. We wilden s avonds naar de gratis bbq gaan, maar dat begon om 17:00 en we waren pas thuis om 19:30. Dus ik eet mijn net gekochte soep en toast. Achteraf bleken we niets gemist te hebben op de bbq.
Vandaag had ik de internationale introductiedag. Imagine UBC. Ik had mijn groepje gelukkig snel gevonden en we begonnen met een spel dat heet 'Move your butt'. Iemand staat in het midden en zegt iets wat die ooit heeft gedaan. Als jij dat ook hebt gedaan moet je wisselen van plek met anderen die het ook hebben gedaan. Een voorbeeld is roeien of sushi hebben gegeten. Dit om elkaar beter te leren kennen. Ik was niet zo goed in het spel en stond vaak in het midden... Na het spelletje gaan we naar een welkomsbijeenkomst en bespreken we vele verschillen tussen universiteiten over de hele wereld.Daarna krijgen we een campus tour. Precies vandaag regent het heel de dag redelijk hard, dus binnen de kortste keren is iedereen doorweekt. We zijn hierdoor een uur te vroeg bij de lunch. De groep is erg gezellig en ik maak nieuwe vrienden. Na de lunch zijn er informatiebijeenkomsten over visums en health insurance e.d. Hierna is er het main event. Dit zijn allemaal kraampjes met alle clubs die vancouver heeft. Van sportclubs, tot religieclubs, tot mangaclubs, tot eetclubs. Van alles was er te vinden. Voor eenieder wat wils.
Halverwege de lange rij aan kraampjes zijn we naar een winkel gegaan waar je hoodies van het campus kan kopen. Deze wilde een meisje graag hebben. Na de lange rij bij de kassa werd hetzelfde meisje opgehaald door een vriend. Hierna was het te laat om nog terug te gaan naar de kraampjes. Thuis heb ik snel wat gegeten en ben ik met Asuko en mijn net gemaakte vrienden (en wat vrienden van hun) naar een Comedy show op het campus gegaan, ook van AMS (dus gratis voor mij, jeej!). Tegen alle verwachtingen in was dit super leuk! Wij hebben ons zeker vermaakt!
Enkele dingen die me nu al opvallen aan mijn aanpassingen aan Canada is dat ik steeds makkelijker Engels praat en zelfs al veel in het Engels denk! Het verbaast me dat ik zo snel klimatiseer aan het zijn van een international.
Nu ga ik lekker slapen (Het is hier 23:45). Morgen beginnen de eerste lessen. Ik ben benieuwd! (Alweer)

  • 03 September 2014 - 16:18

    Tiny Zonneveld:

    Mooi het verslag te lezen,fijn dat je nu wat spullen voor je zelf gekocht hebt. Je bent ook al uit geweest ,goed van je.fijne dag kus

  • 03 September 2014 - 17:49

    Arja:

    Foto's zijn idd mooi van de campus, zo met het water en de bergen op de achtergrond.
    Zijn dassen gevaarlijk of zijn ze toch wel schuw? Hij kijkt stoer.
    Mooi dat het engels je zo goed af gaat. Het zijn wel volle programma's ieder dag.
    Heb je je nog voor clubs ingeschreven?
    Ik raak wel steeds in de war met de dagen en tijd. Succes met de eerste lessen.

  • 03 September 2014 - 18:15

    Tabitha:

    Hee Denise!

    Superleuk om al wat van je te lezen terwijl je eigenlijk pas net weg bent! Klinkt alsof je goed bezig bent met inburgeren daar en leuk dat je de eerste contacten al hebt gelegd! Ik ben benieuwd hoe je eerste lessen waren :D

    Veel plezier met alles en ik blijf je volgen ;) xxx

  • 04 September 2014 - 08:19

    Klaas:

    Leuk te lezen allemaal! Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 7147

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 21 December 2014

studeren in het buitenland

Landen bezocht: