Aankomst en verblijf in Samesun Hostel - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Denise Koopmans - WaarBenJij.nu Aankomst en verblijf in Samesun Hostel - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Denise Koopmans - WaarBenJij.nu

Aankomst en verblijf in Samesun Hostel

Blijf op de hoogte en volg Denise

30 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

Na één nacht te hebben doorgebracht gaat de reis weer door naar het campus. Langzaamaan vertrekken alle UBC-gangers uit het hostel richting het campus op UBC. Gisteren ben ik aangekomen na een lange reis. 's Ochtends met tranen in mijn ogen afscheid genomen van mijn ouders, broertje en Hidde. Bij het inchecken van mijn bagage bijna mijn paspoort laten liggen, maar verder is de reis goed verlopen. Eerst 8 uur met KLM gevlogen. Helaas deed mijn schermpje het niet en kon ik geen films of iets dergelijks kijken. Na een tussenstop en visumaanvraag in Toronto vloog ik door naar Vancouver. Een vlucht van nog eens 5 uur. Gelukkig was hier een tablet besdchikbaar met films en vloog de tijd voorbij. Bij de landing maakt het vliegtuig een mooie bocht om het campus heen en kan ik goed zien waar ik de komende maanden mijn tijd ga doorbrengen. Om 16:00 plaatselijke tijd kom ik aan in Vancouver. Ik heb er dan al 20 uur op zitten. Met de trein vertrek ik richting het Hostel. Het hostel zit in een drukke winkelstraat midden in het centrum. Ik kan me nog maar moeilijk voorstellen dat ik in deze stad ga wonen voor een paar maanden. In het hostel aangekomen tref ik een meisje uit Australië en ga met haar en een groep andere internationale studenten naar een sushi bar. Ik merk dat ik al erg moe ben, maar probeer nog gezellig met iedereen te kletsen. Na de sushi duik ik om plaatselijke tijd 20:00 mijn bed al in en ik val om een uur of 21 in slaap. Ik slaap redelijk goed en wordt 2 keer even wakker. Ik hoop dat ik de komende nachten ook goed kan slapen, maar ik begreep van mensen die ik gesproken heb dat dat tegenvalt. Vaak ben je de eerste nacht zo moe, dat je toch wel kan slapen, maar merk je erna de jetlag wel. Over een uurtje vertrek ik ook richting het UBC en ga ik mijn kamer in. Ik ben zo benieuwd hoe dat zal zijn en hoe mijn huisgenoten zullen zijn! Daarna ga ik waarschijnlijk spullen halen om mijn kamer verder aan te kleden.

  • 30 Augustus 2014 - 20:41

    Sacha:

    Hee denise! Superleuk om te lezen, we zijn nu al benieuwd naar al je komende avonturen!
    Dikke kus van Hannah, Merel en Sacha xxx

  • 30 Augustus 2014 - 20:50

    Arja:

    Fijn dat de reis goed gegaan is. Wel stoer hoor, zo helemaal alleen onderweg. Gezellig dat je gelijk al mensen van de universiteit hebt ontmoet. Ik ben heel benieuwd naar je kamer.
    Leuk dat je deze blog hebt gemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 7116

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 21 December 2014

studeren in het buitenland

Landen bezocht: